Didem Madak Grapon Kağıtları

17:35:00

"Bu kitapta yer alan şahıs ve mekanların gerçekle alakaları tamdır. Kahramanları hep yanlış ata oynayanlardır. Kediler, kadınlar, muhabbet kuşları, gözyaşları... hepsi sahiden vardır ve bir dönem yaşamışlardır. Şiirden hazetmeyenlet, Grapon Kağıtları'nı yılbaşı ve diğer ehemmiyetli günlerde evi süslemek için kullanabilirler ya da bir ruh çagırma seansında, inatçı ruhlara seslenen uyduruk şarkılar olarak mırıldanabilirler. -Didem Madak"

Didem Madak'ın şiirlerini okurken kendimi düşünürken buldum. Beni başka diyarla uçurdu. Kendimi şiirleri çizerken buldum. Kahramanları düşünerek kendimi onların yerine koydum. Didem Madak usta bir şair. İmgeleriyle düşüncelerimi doruklara çıkardı. Didem Madak'ın ilk yazdığı şiir kitabıdır. Bu kitabı okuyun. 
Ay Işıl'a Sığışmıştı
...
"Hani her çocuğu başka bir çocuğa
Yaklaştıran bir şarkı vardır ya
Kıyıya yanaşan bir gemi gibi"
...
"Çocukluğumuz mor bir zambağa
Hani her çocuk zaman zaman
Kendini mor bir zambağın içinde düşler ya
Sonra iki çocuk birbirine gülümser,"
Annemle İlgili Şeyler
...
"Vişne bahçeleriyle dolu,
Neşeli bir şehre benzerdi senin sesin.
Bazen ölmek istiyorum.
Beni yeniden doğurman için
İri, ekşi bir vişne tanesi gibi"
...
"Ben bu eve Muc'un ucuz evi diyorum. Yokluğunda böyle oldum.
Mucize öldükten sonra, buraya taşındım. Ve inan
Muc bu evi bana ucuza verdi."
Mutsuza Kim Bakacak?
...
"Dünyanın bütün sabahlarına iki bilet al da
birlikte gidelim maviş anne
Bana da kendi serüvenimden bir yer ayırt,
Şefkate söyle o da gelsin.
Özledim onu, o da gelsin saçlarıma dokunsun"

...
"Kalbimi de büyüttüm sonunda
Artık bazen gözlerime tırmanıp bakıyor sokağa
Kirpiklerime tutunuyor, o ince parmaklıklara
Öyle çok büyüdü yani, görsen şaşarsın.
Kalbim sanırım büyüyünce
Sokaklarda ağlayan biri olacak
Rezillik yani maviş anne!
Kalbim komik kaçacak
Kaçmaması için sen en iyisi kalbime de
Benim serüvenimden bir yer ayırt
Aman, mutsuz bir yer olmasın!"
Yüzüm Güvercinlere Emanet
Gecenin vitrinine konulmuş 
Büyük bir yakut parçasıydı sabah
Cevşenü'l Kebir
...
"Sevinçli bir kalp, sevinçli bir çocuğa benzer Işıl:
Koşnak ister,
Salıncağa binmek ister..."
Şimdiden Bir Hatırasın
Şimdiden bir hatırasın 
Bulutsa, tozsa, uçarsa 
Bütün (aşklar) paranteze alınsın 
Rüzgar çanısın, rüzgarın diline dolanırsın 
Ne bir şarkısın, 
ne de dillerde nağme adın 
Artık bazı şarkılar kadar yaralısın 
Çiçekli Şiirler Yazmak İstiyorum Bayım!
Zenciler prensesi olacağım. 
Hayat işte asıl o zaman başlayacak.' 
Pippi Uzunçorap 
...
Rüyamda; bir kase dolusu suyun içinde 
Rengarenk yap-boz parçacıkları 
Anlatmak istiyorum, dinlemiyorsunuz. 
Hayır,sanırım sabahı bekleyemem 
Bilmiyorum. 
İnsanlar rüyalarım acilen anlatmalı. 
...
İnsan içinde çevrilen bir çıkrığın sesini unutur mu? 
Hem sonra ben hatırlamaya alışkınım 
Bir 'eşya toplayıcısıyım' bayım. 

Büyük gemiler de yok artık bayım 
Büyük yelkenler de 
Büyük kağıtlar yakmak istiyor şimdi canım. 
İris'in Ölümü
...
Bazı şarkılar vardır 
cızırtılı bir yağmur gününü anlatır 
uzaklarda süren sarı yağmurluklu bir hayatı 
deniz bazen kendini kaldırımlara fırlatır 
o zaman bir yavru yengece bakan 
insanların şarkısı olurdu o şarkının adı 
keşke ismim iris olsaydı 
keşke ismim herkese 
sarı yağmurluğuyla koşan hayatı anlatsaydı.
...
Herkes çıkarsın kalbini 
o çirkin mücevher sandığından 
ve herkes onu birbirine fırlatsın tanrım!
Kedilerin Alışkanlıkları
Kayboluşumun beşiğini sallıyorum bu akşam 
Büyüyor yavaş yavaş 
Sırtında parmak izleriyle zamanın 
Bir tekir kedi ile beraber 
Seyrediyorum hayatı:
...
Batsın diye güneşe tempo tutan o kız çocuğu... 
Evden kaçışımın pembe spor ayakkabıları vardı. 
Hüzün neydi sanki o zaman 
Artık kullanılmayan dikiş makinesi annemden kalma. 
Ölüm neydi sanki o zaman 
Bir önseziden başka. 
Evden kaçabilirsin artık çocuk, 
ama kaderden asla! 
...
Kalbim, anlatılmaktan usanmış, 
Yıldızı sönmüş bir komedyendir artık,
...
Dünyayı bir salyangozun izlerinde dolaşsam, 
Elimde parlak bir harita 
Hiçbir atlasta henüz yer almamış. 
Ardımsıra yollara hayalimin kırıklarını bıraksam 
Yeter mi bu izler beni kendime getirmeye acaba?
Çalıkuşu'nun Z Raporu
...
Geçmişim: 
Romantik radyo dinleyen o eski arkadaşım. 
Limon ağaçlarından bahsetmek istiyorum son bir kez daha 
Beni masalların ortasında bırakıp giden ruhuma. 
Pollyanna'ya Mektuplar
...
Pollyanna, 
Sana göre insan 
Profiterol yer gibi yaşamalı 
Bir çamur deryasının içinde 
Küçük mutluluk topları yakalamalı. 
Bense vücuduma şiirler saplıyorum durmadan 
Sen de bilirsin ya Allah 
Dayanabileceği kadar acı verirmiş insana. 

Geçen yazı 
Bir dut ağacının altında roman okuyarak geçirdim 
Dut taneleri düşerdi sayfalara 
Tıpkı tatlı bir yaz yağmuru gibi 
Büyük taneli tıpırtılarıyla 
Kendimi dut ağacının gölgesini yiyen 
Bir ipek böceğine benzetirdim. 
Ucuz teşbihler beyaz atlı prenslerdir Pollyanna 
Bir şiire gelir 
Ve onu bu hayattan kurtarırlar. 

Ah Pollyanna, 
İçimde sanki hep aynı şarkıyı çalan bir laterna: 
Cancağızım basma perdeme bir çiçek de sen olsaydın 
Kaçarken yangın merdivenlerine 
Keşke grapon kağıtları assaydın.


You Might Also Like

0 yorum