Tezer Özlü Eski Bahçe Eski Sevgi

17:55:00

İyi ki okumuşum dediğim yazarlardan biridir Tezer Özlü. Eserlerinde kendisinden parçalar bulmak, onun gözlemleriyle hikayeleri okurken kendi düşüncesinin izlerini bizimle paylaşıyor. Yazmak onun için nefes almak gibidir. Yazarken kendini tekrardan o anıların içinde bulunduğunu düşünüyorum. Eski Bahçe Eski Sevgi eseri de hayatındaki kesintilerden oluşan hikayelerdir. Gezdiği yerlerden, arkadaşlarından, hayatındaki dönüm noktalarından bahseder. Her hikayesinin sonunda ne zaman hikayeyi yazdığını belirten tarihler yer almaktadır.

Kısa süren yaşamınındaki eksikliklerini eserlerinde bize anlatmaktadır. En büyük eksiklik sevgidir. Sevginin yalnız başına beklediğini ama kimsenin onu alıp çekmediğini düşünür. Hala da öyle değil midir?
"Bu camdan çırılçıplak aşağıya atlayacağım. Sana karşı değil bu. Çocukluğuma karşı. Bu kente, bu eve, bu halılara, bu değişmeyen her şeye, bu ölmeyen herkese karşı. Yaşlı halimle ne mutlu olacağım genç bedenim ölü olarak bu dar sokakta yatarsa. Yarın ne olacak sanki? Sokak satıcıları bağrışacaklar. Ve bu sesleri kulağımdan uzaklaştırmaya çalışacağım. Bir uğultu olacak sokağın tüm gürültüsü. Uyumaya çalışacağım."
"İkimizin konuşabileceğimiz bir dil var, ama o ağır işittiği için beni duymuyor zaten. Duyabildiklerini de hemen sonra unutuyor. -Ne büyük bir mutluluk.-"
"Rahibe okulunda okumuş olmam gençken
Ki ben hep gencim
Hiç ölmeyeceğim işte
Ölüme ölmemekle karşı çıkıyorum"
"Artık sözcüklere inanmıyorum sözcükler yanıltıyor beni"
 "Willy önemli değil
Hiçbir şey önemli değil"
"Neyi
Ya da 
Kimi
Bekliyorum
Güneş aynı güneş
Geceler aynı geceler
Bir tek ay var"
"Yürümek, her gördüğüm nesnenin gerisinde uzun şeyler düşünmek en sevdiğim uğraşlardan biridir. Çoğu kez öyle küçük, ama ilginç olaylar olur ki, bunları gördüğüm an kafamda bir öykü belirir. İstanbul öyle öykülerle doludur. Bu kentin en güzel öykülerini Sait Faik yazmış diye düşünürüm. Onun bu uğraşını sürdürmek gerek derim."
 "Belki de insanların birbirlerine duygularını salt anlatmaları olanaksız. Ben çok açık konuşmaya çalışıyorum. Sonsuz bir bağımsızlık, sonsuz bir özgürlük duyduğum için. Bu duygularım, zamanları da, ülkeleri de, kentleri de aşıyor. Termessus'tan önce çok önce başlıyor, nerede biteceğini bilemiyorum, ama hiçbir yerde hiçbir zaman bitmeyecek gibi..."
"Halklara olan sevgisini, insan ancak bireylerle olan ilişkilerinde geliştirebilir. Çok sevmeyen, çok sevişmeyen birinin insancıl bile olabileceğine inanmıyorum."
"O gece insanın kavrayabileceğinden daha çok şey bilmesinin bir mutsuzluk olduğunu düşündüm. Bu bazen olgunluktur, ama olgunluk değilse o zaman -çöküştür." Boris P
"Bazı günler bana çok kısa gelen yaşam, zaman zaman çok uzun."
"Yaşamımın bazı kesimlerinde rahatlık da aradım. Biraz sakin, düzenli, belki biraz sevgi dolu günler belli bir süre kalsın, uzasın istedim. "
"Yüzlerde birlikte olunmuş insanların duyguları, solukları var. Yüzlerde beklentiler var. Yüzlerde sorunlar var. Yüzlerde tüm yaşanmışın ağırlığı var."
"Yaşamı cesur yaşamak gerek. Yaşamı doyarak yaşamak gerek. Yaşamı insafsızca yaşamak gerek. Yaşam sert. Yaşamı sert yaşamak gerek."
"Hep dolaylı yollardan gitmişimdir ulaşmak istediğim yere,(ulaşmak istenen yer insanın o sırada gittiği yerdir. Genel olarak ulaşılması gereken yerlerden nefret ederim. Bu sözcükte bir güçlülük anlamı gizlidir, bu yüzden benim sözcüğüm değildir."


You Might Also Like

0 yorum