Honoré De Balzac Vadideki Zambak

14:57:00

Vadideki Zambak benim Balcaz'dan okuduğum ikinci kitap. Fakat ben bu kitabı okurken kendimi zorlayarak okudum. Çünkü ana karekteri sevemedim. Ve olaylar bakımından beni pek tatmin edemedi. Belki benim beklentim yüksekti fakat okurken gerek çeviri bakımından gerekse Balzac'ın ağır dili bakımından beni yordu. Sadece sonraları akıcıydı. Ve son mektubu okurken Felix'i benim gibi düşünen biri daha olmuş dedim ve Natalie De Manerville, kalbimi fethetti.


Ana karakterimiz olan Felix kötü bir çocukluk geçirmiştir. Ailesi tarafından dışlanmış, annesi ona sevgisini vermemiştir. Ondan beş yaş büyük ve çok güzel bir çocuk olan kardeşi Charles annesi ve babası tarafından şımartılmakta, evde bir kal gibi herkese hükmetmektedir.

"Okuma yazmayı öğrenince annesi onu, zekâ özürlü özel eğitim gören çocukların gittiği bir okula gönderir. Orada sekiz yıl kalır ve bu süre içerisinde ailesinden kimseyi görmez. Tam bir tutsak hayatı yaşar. Kendisine verilen cep harçlığı ancak kırtasiye masraflarını karşılamaktadır. Boş zamanlarını kitap okuyarak ya da bir ağaç altında hayallere dalarak geçirmektedir. Okuldaki başarısından ötürü büyük ödüller alsa da ödül törenine ailesinden kimse gelmez. Anne ve babasına uzun uzun duygulu mektuplar yazsa da, cevaplar hep azarlayıcı olur. Okuduğu okulun öğretim sisteminin değerinden kuşkuya düşen babası, onu Paris’teki bir okula yerleştirir. Artık hiç harçlık da vermemektedir. Liseyi bitirince babası onu Paris’te hukuk fakültesine yollar. Ona yine çok az bir harçlık vermeye devam eder. Yakında Bourbon hanedanının yine tahta çıkacağı söylentileri vardır. Paris yakın tehlikeler içindedir. Bu nedenle ailesi onu Paris’ten uzaklaştırır. Felix, yirmi yaşını geçtiği halde hastalıklı, cılız ve ufak tefektir. Arzularla dolu olan ruhu, hastalıklı görünen bu vücutta çırpınıp durmaktadır. Vücutça bir çocuk fakat kafaca bir ihtiyar olgundur. Annesi, egoist, kumarbaz, kupkuru bir kadındır. O günlerde bazı siyasal olaylar da ortaya çıkmaktadır. Herkes Fransa tahtının mirasçısı olan prensleri için şenlikler düzenlemektedir. Felix de prensin şerefine verilecek bir baloya gidecektir. Baloda hayatının aşkı olacak kadına rastlar. Onu dansa kaldırma cesaretini gösteremez. Gidip bir kenara oturur. Biraz sonra yanına gelip oturan bu kadının güzelliği karşısında dayanamayıp onu omuzundan öper. "
Onunla karşılaşmasından sonra aşkın ne olduğunu ruhen anlamaya çalıştığı bir serüvene doğru bir yolculuğa çıkar.
"Kendisi hakkında henüz hiçbir şey bilmediğimiz halde, onun gökyüzü için açtığını ve havasını faziletleriyle doldurduğu bu VADİDEKİ ZAMBAK olduğunu herhalde anlamışsınızdır bile."
"Sevilmek, sevdiğiniz kimsenin bizi anlaması, aziz çocuk, en büyük mutluluktur."
"Hayatta birçok defalar başkalarına faydalı olacak, onlara yardım edecek ve bu iyiliklerinizi mükafatını göremeyeceksiniz. Fakat, dünyada herkesin nankör olduğunu söyleyerek yakınan kimseleri taklit etmeyiniz."
"Gerçek nezaket ve görgü içten gelir."
"Yapamayacağınız bir şeyi sizden isteyecek olurlarsa, hiç bir hasta umuda meydan vermeyecek şekilde kesin olarak reddediniz, fakat sonra yapmak istediğiniz şeyi kendiliğinizden yapınız."

You Might Also Like

0 yorum