Seda Meydan Ken'an Diyarı

13:11:00

Aşk kelimesinin anlamının kişiden kişiye değiştiğini düşünenlerdenim. Kimisine göre sahip olma kimisine göre tutku kimisine göre sevgi ve kimisine göre de saygı olan bu kelimenin anlamının bile bu kadar fazla ve ucu açık olması bu konu ile ilgili bir kitap yazmayı bana göre zorlaştırıyor. Çünkü aşkın karaktere etkisi yadsınamaz derecede fazla. Bu yüzden aşk kitaplarını okurken kendimi karakter analizi yaparken buluyorum.

Bu kitapta Ela ile Kenan'ın aşkını okuyoruz. Fakat bu aşkın engelleri onların birbirine daha da bağlanmalarını sağlıyor. Ya da bağımlı olmalarını sağlıyor da diyebiliriz.

Kenan'ın babası ile Ela'nın annesinin evlenme kararı üzerine Kenan sinirlenir ve Ceyda'yı (Ela'nın annesini) takip ettirmeye başlar. Bu esnada Ceyda'nın bir kızı olduğunu öğrenir ve onu çalıştığı kafenin iş çıkışında beklemeye başlar. Aslında tek amacı kızı görüp oradan uzaklaşmaktır ama Ela'nın o yeşil gözlerini gördükten sonra onu bırakıp gidemez.

Bu acımasız sadece kendini düşünen adam, kendini bu kızı takip ederken bulur. Bir anda Ela koşarken önüne bir çocuk gelir ve o düşmesin diye Kenan onu belinden tutar. Kendine doğru çektiğinde onu bırakmak istemeyeceğini anlar.


Kenan, kadınlardan nefret eden geçmişinde yaşadığı olaylardan dolayı kimseye güvenmeyen bu kişi acaba Ela'ya güvenip onu sevebilecek midir?

Ela ise kendini kurtaran yakışıklıyı düşünmeye başlar. Tabi annesi evleneceği adam olan Ali Kemal Beyi ve oğlu ile tanışmaya gideceği zaman yaşayacağı şoktan habersizdir. Onu orada gördüğünde ilk şaşırır. Acaba Kenan onu tanıyacak mıdır? 

Kenan'ın onun varlığından habersiz olduğunu görünce ilk başta ne yapacağını şaşırır. Daha sonra ise düşünmemeye çalışır. Tabi bu imkansızdır. Herkesin görüp bir daha bakacağı bu adamı düşünmeden yapamaz.

Ceyda ve Ali Kemal Bey evlendikten sonra Ela ve küçük kardeşi Ali yeni evlerine taşınırlar. Ela için zor bir durumdur çünkü Kenan nikah gününde ona kötü davranan Alin'i sinirle nikahtan kovar. Ela bu yeni yaşamına alışmaya çalışırken bir gün annesi ona Kenan'dan uzak durmasını tembihler. 

Fakat aşk çoktan kapıyı çalmıştır. Kenan ve Ela bir ilişkiye başladıklarında önlerindeki engelleri aşmaları gerekir. Ceyda, Ali'nin babasının aslında Ali Kemal Bey olması gibi bir çok faktörün yanında bir de Kenan'ın geçmişte yaşadıkları ve bu geçmişinin onda yarattığı etkiler de vardır.

Kenan sinirli sert bir adamken Ela'ya güvenmeyi öğrenmesi gerektir. Çok kıskançtır ve Ela'yı kıskançlıklarıyla boğar. Ela'da bu durumdan rahatsızlığını dile getirdiğinde Kenan'ın onu anlamasını ister. Annesi ve sevdiği adam arasında sıkışıp kalmıştır.

Kenan, Ela'ya artık bağlanmaya başlamıştır ve onu kaybetmek ölümü olur. Onun için holdingdeki işini bile bırakır.

Ela ve Kenan evlendiğinde bütün sorunların biteceğini düşünürler. Ancak onların ailesi normal bir aile değildir. Ceyda ve Ali Kemal Bey boşanmış, Ceyda da Ali'yi bırakarak Londra'ya taşınmıştır. Ela ve Kenan'ın ikiz çocukları Ada ve Ege 5 yaşındalardır.

Bir gün iş için Londra'ya giden Ela annesinin verdiği haber ile yıkılır. Ailesi yeniden başrolleri paylaşır. 

Öncelikle yazarın dilini çok beğendim. Sade, anlaşılır ve anlatmak istediğini rahatlıkla anlatacak bir dil. Diğer yandan karakteri iyi işlemiş yazar. Kenan'ı, Ela'yı ve Ceyda'yı. Güvenmeyi öğrenen Kenan, sevmeyi öğrenen Ela ve çıkarları için yaşayan Ceyda. İkincisi ise Kenan'ın evrimini iyice hissettim okurken. Eski hali ile yeni hali arasındaki farkı okurken bizi kitabın içine girmemizi sağlıyor. Ve en önemlisi Ela'nın sabrı. Ben aşkım için bu kadar sabırlı olacağımı düşünmüyorum. Yazar bunları bana dili sayesinde bana aktarmıştır.

""Nasıl hissettirdiği hakkında konuşmak istersen, her zaman yanında olduğumu bil. Seni üzgün görmenin benim üzerimdeki etkisini inan bilmek istemezsin." Bu ona sunulmuş bir davetti. Birinin sizin yanınızda ne olursa olsun kalacağını, sizi yargılamadan dinleyeceğini bilmek iyi hissettirirdi. Bunu ne onun ben de benim anne babam yapmışlardı. Yargılamak, düzen içinde sizi hizada tutmak için suçlamak, sindirmek en kolay olan yoldu. Ama ben bunu çocuklarıma yapmayacaktım. Onları güvende tutacağını bildiğim o duygularla sarmalamak istiyordum. Aynı şimdi Ela'nın da bilmesini istediğim gibi."



 

You Might Also Like

0 yorum