Hair

15:01:00

1965 yılında başlayan  Vietnam Savaş'ının insanlar üzerindekini etkisini en iyi şekilde anlatıldığı filmlerden birisidir Hair. Film diyorum aslında bir müzikal. Olayları şarkılarla anlatıldığı en iyi müzikallerden birisidir benim için.

Vietnam Savaşı'na karşı çıkan hippiler ile askere gidecek olan Claude Bukowski'nin ilişkilerini ve hayatın onları nasıl bir yolculuğa sürüklediğini anlatıyor film.

 hair filmi ile ilgili görsel sonucu

İlk başta hippilerden bahsetmem lazım. Yani çiçek çocuklardan. 60'lı yılların başlarında ortaya çıkmış. Savaşmak yerine sevişmeyi tercih eden bir topluluktur. Sürü psikolojisinde yaşayan beyaz koyunlar olmaktansa, sürünün dışında yaşayan kara koyunlar olmayı tercih eden, kendilerine danışılmadan oluşturulan toplumsal kurallara uymayı ve kendileri başlatmadıkları savaşlara katılmayı reddeden insanlar topluluğu.

with the help of which you will be able to understand the meaning of the wo...



Love and Peace (Sevgi ve Barış) parolası ile Dünya'daki savaşı reddeden bir topluluk. Giyim tarzları uyumsuzluk modası olan bu topluluk 60 ve 70'lı yıllarda Amerika'da başlayıp tüm dünyaya ünleri yayılmıştır.

Hair, 1979 yapımı Alman - Amerikan ortak sinema filmi.


Let The Sunshine şarkısını biliyordum ama bu filmden geldiğini bilmeden dinliyordum. Tüylerimi diken diken eden bu şarkıyı kimlerinin söylediğini araştırırken bu müzikali gördüm ve başladım izlemeye.

2 saatlik müzikalin etkisi haftalarca sürecek cinsten. Özellikle sonunu izlerken gözlerimde yaşlarla bitirdim filmi. Milyon defa da izlesem etkisi ilk izlediğim zamanki gibi beni esir alacak bir film.

Hair / Bırak Güneş içeri Girsin.

 Oklahoma'dan New York şehrine gelen Claude bir grup hippiyle arkadaşlık kurar ve zengin aile kızı Sheila'ya aşık olur. Claude'un Vietnam'a gönderilmek üzere askere çağrılmasıyla mutlu günler çabuk biter.

Filminden sevdiğim şarkıların adlarını buraya bırakıyorum belki dinlemek isterseniz. Ama benim tavsiyem filmi en baştan izleyip sonra da şarkıları dinlemeniz.

-Let The Sunshine
-Aquarius
-Hair
-I Got Life
-Easy To Be Hard
-Good Morning Starshine
hair filmi ile ilgili görsel sonucu

Film 1979 yılında çekilmiştir. Milos Forman'nın yönetmenliğini yaptığı filmde,Nicholas Ray  Treat Williams  John Savage  Richard Bright  Charlotte Rae başrolleri paylaşmıştır.

 hair filmi ile ilgili görsel sonucu

Düşündüren şarkı sözleriyle,bazen eğlenceli komik sahneleriyle bazen de hüzünlendiren dramatik sahnelerden oluşan bu filmi kesinlikle izlemelisiniz.

hair filmi ile ilgili görsel sonucu

IMBd'den 7.6 puan almıştır.

Benim puanım 10. 

İyi seyirler. :)

You Might Also Like

0 yorum