Abdulkadir Güneş Anım'sarsın

18:57:00

Bana göre aşkın anlamı kişiden kişiye göre değişir. Hissettirdiği duygu, yaşattığı etki ve kişide oluşan değişimin farklılığı ile bu sonuca ulaştım. Kimine göre aşk bir duygu, kimine göre hayatın kendisi kimine göre ise sadece bir kelimedir. 


Peki şaire göre aşk nedir ?

"Aşk hayattaki en iyi katildir
Gideni de vurur kalanı da
Yaşarken ölmeyi işte o an öğrenirsin."

"Dört mevsimi yaşamaktır aşk
Dünyanın senin etrafında dönmesidir
Hayalin gerçeğe dönüşmesi
Zamanın güzelliğine kapılıp gitmrktir
Fedakarlıktı aşk
Yanındayken özlem
Yokluğunda dakikaları saymaktır
Güneşin doğuşu, yazın gelişi
Yaşama sevincidir aşk"
Anım'sarsın kitabındaki şiirlerin bir kısmı Mensur Şiir olarak yazılmıştır. Mensur şiir, alışılmış şiirin dışında, ölçü ve uyak kullanılmadan, düz yazıya yakın bir tarzda yazılan şiirlerdir. Zaten “mensur” sözcüğünün kökü “nsr”; dilimizdeki daha yaygın kullanımı ile düz yazı anlamına gelen “nesir”’dir. Diğer adı ile mensure olan bu şiirde, şiir özellikleri korunmak için iç uyak gözetilmiş, imgelerden faydalanılmıştır ama şekil olarak düz yazı biçimdedir.

"Yeşile benzeyen
Ellerin vardı yaprağa benzeyen, minik kalbinde umutlar meyveler gibi, gölgende hayaller oynardı üzerinde yıldızlar dans ederdi.
Bir yanın yaprak döker bir yanın baharı getirirdi. Köklerin hayata sıkı sıkı bağlardı.
Dallarına tutunurdum sıkıca, gövdene sarılırdım kimi zaman yeşilliğine kanıp izlerdim seni.
Bir ağaç gibiydin sevdiğim gölgende dinlediğim yeşilliğinle renklare kavuştuğum sevdamdın."

Şiirlerde aşk teması işlenmiştir. Şiirlerinin anlaşılır bir dili vardır. Şiirlerinde bulunan betimlemeler sayesinde şiir okumaya yeni başlayanların da okudukları şiirin içine girmesini o şiirin duygusunu hissetmesini sağlamış. Ben okurken şiirlerindeki o duyguyu hissettim. Şiirlerde benim için önemli olan kısım şiirlerin bana duygularını hissettirmesidir. İşte bu kitaptaki şiirler bana duygularını hissettirdi. Şiir okumaya yeni başlıyorsanız ve şiir okumayı seviyorsanız bu kitaba bir şans verebilirsiniz.

"Herkes sever
Kimi ömrünce
Kimi gönlünce
Kimi de görünce"

Kitaba puanım: 9/10 .



You Might Also Like

2 yorum

  1. Kimine göre aşk bir duygu, kimine göre hayatın kendisi kimine göre ise sadece bir kelimedir. Aşkı ne güzel özetlemişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bu güzel sözler için çok teşekkür ederim :)

      Sil